OGÓLNE WARUNKI LICENCJI I USŁUG ZWIĄZANYCH Z OPROGRAMOWANIEM EWISYSTEM®
Niniejszy dokument wraz z załącznikami stanowią integralną część Umowy zawieranej pomiędzy EwiCenter a Klientem.
1. DEFINICJE
1.1. EwiCenter: EwiCenter spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu (Polska), adres siedziby: ul. Kobierzycka 10, 52-315 Wrocław, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000971302, NIP: 8992847820, REGON: 380801352, kapitał zakładowy: 5.100 zł, adres e-mail do kontaktu: dok@ewicenter.pl;
1.2. EwiSystem: oprogramowanie służące do rozliczania czasu pracy kierowców, udostępniane przez EwiCenter Klientowi poprzez instalację na komputerze Klienta;
1.3. Klient: osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub podmiot nieposiadający osobowości prawnej, któremu ustawa przyznaje zdolność prawną, zawierający Umowę z EwiCenter w celu uzyskania dostępu do Oprogramowania i korzystania z Usług. Klientem jest także osoba, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, której EwiCenter składa ofertę, która składa EwiCenter zamówienie na Oprogramowanie lub korzystanie z Usług i której dotyczą obowiązki wobec EwiCenter po zakończeniu trwania Umowy, do której postanowienia OWU stosuje się odpowiednio.
1.4. Oprogramowanie: EwiSystem.
1.5. OWU: niniejsze Ogólne Warunki Umów zawieranych pomiędzy EwiCenter a Klientem, określające zasady i warunki korzystania z Usług.
1.6. Strona Internetowa: strona internetowa dostępna pod adresem https://ewicenter.pl/, której właścicielem i administratorem jest EwiCenter, za pośrednictwem której możliwe jest zapoznanie się z ofertą EwiCenter, charakterystyką Usług, cennikiem Usług i zamówić demonstrację Usług.
1.7. Umowa: umowa zawierana pomiędzy EwiCenter a Klientem, określające zasady i warunki korzystania z Usług, na którą składają się indywidualne uzgodnienia Stron w tym dotyczące wybranego abonamentu i pakietu Usług oraz OWU.
1.8. Usługi: Aplikacja oraz usługi wsparcia dla EwiSystem (usługi uruchomienia, serwisu, aktualizacji i konsultacji), szczegółowo opisane w Załączniku nr 1.
1.9. Użytkownik: osoba, której Klient udzielił dostępu do Usługi, w tym pracownicy Klienta, współpracownicy, kierowcy;
1.10. Dni Robocze: dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce oraz dni, w których biuro EwiCenter będzie nieczynne, o których EwiCenter poinformuje na Stronie Internetowej z odpowiednim wyprzedzeniem;
1.11. Godziny Pracy: godziny pomiędzy 9:00 a 15:30 w Dni Robocze;
1.12. Czas Reakcji: maksymalny czas na reakcję EwiCenter na zgłoszenie Incydentu przewidziany dla poszczególnych kategorii Incydentów. Czas Reakcji jest liczony od momentu prawidłowego dokonania zgłoszenia Incydentu przez Klienta do momentu, w którym EwiCenter potwierdzi jego przyjęcie.
1.13. Incydent: nieoczekiwane nieprawidłowe działanie (usterka) Usługi, skutkujące tym, że Usługa nie działa zgodnie z Umową.
1.14. Informacje Poufne: wszelkie informacje przekazane przez jedną ze Stron drugiej Stronie niezależnie od formy przekazania, o charakterze technicznym, technologicznym, organizacyjnym, handlowym, strategicznym lub finansowym, jeżeli posiadają wartość gospodarczą lub zostały udostępnione z zastrzeżeniem poufności, bądź których obowiązek zachowania w poufności wynika z przepisów prawa.
1.15. Strony: EwiCenter i Klient.
1.16. Aplikacja mobilna: oprogramowanie dostępne na urządzenia mobilne, umożliwiające w połączeniu z EwiSystem prezentację wybranych danych o czasie pracy kierowcy.
2. ZAWARCIE I ROZWIĄZANIE UMOWY
2.1. EwiCenter zapewnia dostęp do Oprogramowania i Usług po zawarciu Umowy z Klientem.
2.2. Charakterystyka Oprogramowania, dostępne warunki świadczenia Usług, jak również cennik Usług i ewentualne wymagania techniczne bądź dostępność Usług dostępne są na Stronie Internetowej.
2.3. EwiCenter umożliwia skorzystanie z testowej wersji Oprogramowania, która odpowiada standardowej, płatnej wersji Oprogramowania w celu zapoznania się z funkcjami przed zamówieniem.
2.4. OWU udostępniane są Klientom w sposób umożliwiający zapoznanie się z nimi przed zawarciem Umowy, w tym w formacie pozwalającym na ich przechowywanie i odtwarzanie w zwykłym toku czynności i wiążą Klienta od chwili umożliwienia Klientowi zapoznania się z nimi.
2.5. Na Umowę składa się zaakceptowana oferta i OWU. Zawarcie Umowy jest możliwe poprzez:
3.5.1 zainstalowanie Oprogramowania i potwierdzenie zaakceptowania OWU;
3.5.2 wybór odpowiedniego pakietu, zaakceptowanie oferty EwiCenter i opłacenie wynagrodzenia za pierwszy okres Usługi zgodnie z ofertą przygotowaną dla Klienta.
2.6. Potwierdzenie otrzymania zamówienia bądź potwierdzenie otrzymania oferty nie powoduje zawarcia Umowy.
2.7. Wszelkie materiały, cenniki, prezentacje oraz inne dokumenty udostępniane przez EwiCenter na Stronie Internetowej, a także w inny sposób, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego i w każdym czasie mogą ulec zmianie.
2.8. W ramach instalacji Oprogramowania i zakupu Usług Klient powinien zapoznać się z OWU i potwierdzić zaakceptowanie ich postanowień. Strony mogą także zawrzeć Umowę w formie pisemnej, która wiąże Strony z chwilą jej podpisania przez ostatnią ze Stron. Możliwe jest podpisanie Umowy kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Umowa obowiązuje od daty w niej wskazanej.
2.9. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Umowy a OWU, pierwszeństwo mają postanowienia Umowy. Ustalenia Stron, które nie zostały wprost włączone do Umowy, wiążą wyłącznie w zakresie, w jakim zostały potwierdzone dokumentowo i nie są sprzeczne z OWU.
2.10. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony od chwili jej zawarcia. Wynagrodzenie za pierwszy miesiąc trwania Umowy jest niezależne od tego, w jakim dniu miesiąca Umowa została zawarta.
2.11. Umowa jest automatycznie odnawiana na kolejne okresy jednomiesięczne, jeśli nie zostanie wypowiedziana nie później niż na 3 (trzy) Dni Robocze przed końcem danego miesiąca kalendarzowego, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
2.12. Po rozwiązaniu lub wygaśnięciu Umowy bez względu na przyczynę, Klient traci prawo korzystania z Usługi.
2.13. Umowa wygasa w przypadku braku płatności za kolejny miesiąc.
2.14. EwiCenter może rozwiązać Umowę w trybie natychmiastowym z powodu istotnego naruszenia Umowy przez Klienta. Za istotne naruszenie Umowy uważane jest w szczególności niezgodne z Umową użytkowanie Oprogramowania lub Aplikacji, w tym w szczególności w przypadku, w którym Klient wprowadzi do kodu źródłowego Oprogramowania, udostępnionych narzędzi lub funkcjonalności zmiany, których wprowadzenie nie zostało przez Strony wyraźnie przewidziane w Umowie, w szczególności zmiany mogące wpłynąć na stabilność Oprogramowania lub Usług, dostępność Usług bądź możliwość korzystania z nich przez innych Klientów.
2.15. W przypadku zaprzestania produkcji danej wersji Oprogramowania, z zachowaniem rocznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec roku kalendarzowego, Klient otrzyma możliwość zawarcia nowej Umowy na odpowiednie Oprogramowanie w innej wersji. Zakończenie Umowy nie skutkuje zwrotem wynagrodzenia, a wszelkie uprawnienia z tytułu Umowy wygasają wraz z jej zakończeniem.
2.16. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy wymaga dokumentowej pod rygorem nieważności i odnosi skutek z upływem dnia następującego po doręczeniu wypowiedzenia. W przypadku złożenia wypowiedzenia w formie elektronicznej, jest ono skuteczne z chwilą doręczenia na adres e-mail do korespondencji w ramach Umowy, a w jego braku – na adres e-mail wskazany we właściwym rejestrze, a w jego braku na ogólny adres e-mail do korespondencji, np. wskazany na stronie internetowej Strony.
2.17. Bieżąca korespondencja i ustalenia dotyczące wykonania Umowy i realizacji Usług prowadzona jest drogą mailową na adresy wskazane w Umowie.
3. INSTALACJA I KONFIGURACJA OPROGRAMOWANIA
3.1. W celu korzystania z Oprogramowania i Usług konieczna jest instalacja Oprogramowania lub Aplikacji oraz podłączenie Oprogramowania z innymi systemami informatycznymi Klienta w celu wymiany danych bądź uzupełnienie danych ręcznie.
3.2. EwiCenter nie gwarantuje kompatybilności Oprogramowania z każdym urządzeniem. EwiCenter dokłada starań, aby Oprogramowanie działało na większości współczesnych urządzeń i systemów operacyjnych, jednak w przypadku wątpliwości Klient powinien upewnić się u EwiCenter, czy Oprogramowanie będzie działało prawidłowo na wybranym przez Klienta urządzeniu.
3.3. Klient instalując Oprogramowanie potwierdza, że przed zawarciem Umowy miał możliwość zapoznania się z jego działaniem, funkcjami, ograniczeniami i przydatnością do swojej działalności oraz minimalnymi wymaganiami technicznymi niezbędnymi do jego prawidłowego działania.
3.4. Instalacji towarzyszy aktywacja cyfrowego zabezpieczenia kopii Oprogramowania, przypisane do konkretnego urządzenia (licencja cyfrowa). Klient może użytkować Oprogramowanie tylko na urządzeniu, na którym aktywowano licencję cyfrową lub które jest połączone pośrednio lub bezpośrednio z takim urządzeniem.
3.5. EwiCenter udostępnia instrukcje obsługi oraz instruktarze wideo nieodpłatnie na Stronie Internetowej. EwiCenter nie ponosi odpowiedzialności za aktualność, trafność i kompletność tych materiałów.
3.6. W celu korzystania z Usług konieczne jest zawarcie Umowy z EwiCenter.
4. LICENCJA
4.1. Z chwilą zawarcia Umowy dotyczącej korzystania z Oprogramowania lub świadczenia Usług bądź z chwilą zapłaty wynagrodzenia (w całości lub za pierwszy okres rozliczeniowy), w zależności od tego, co nastąpi później, EwiCenter udziela Klientowi niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie, niezbywalnej, odpłatnej licencji na korzystanie z utworów udostępnianych w ramach Usługi, na następujących polach eksploatacji:
4.1.1. w odniesieniu do utworów niestanowiących programu komputerowego – zwielokrotnienie utworów techniką cyfrową na urządzeniach Klienta, przy czym, liczba kopii utworu nie może przekroczyć liczby wcześniej wskazanych urządzeń, o ile Strony taką liczbę uzgodniły;
4.1.2. w odniesieniu do utworów stanowiących program komputerowy:
i) trwałego lub czasowego zwielokrotnienia utworu techniką cyfrową w całości lub w części w zakresie niezbędnym do korzystania z utworów na urządzeniach objętych Umową, w szczególności ich wprowadzania do pamięci wcześniej wskazanych urządzeń, wyświetlania, stosowania, przekazywania i przechowywania na tych urządzeniach;
ii) przystosowywania i zmiany układu w utworze.
4.2. Dla uniknięcia wątpliwości Strony potwierdzają, że licencja nie obejmuje:
4.2.1. prawa do dokonania przez Klienta zgłoszenia jakiegokolwiek elementu Oprogramowania lub Usług do ochrony prawem własności intelektualnej, w szczególności w charakterze znaku towarowego, wzoru przemysłowego, wzoru użytkowego bądź wynalazku;
4.2.2. prawa do korzystania z oprogramowania osób trzecich, z którego korzystanie jest możliwe w ramach Oprogramowania w związku z dokonanymi integracjami pod warunkiem nabycia od dostawców takiego oprogramowania stosownej licencji;
4.2.3. prawa do korzystania z narzędzi, systemów, metodyk, wzorców, bibliotek oraz know-how użytych lub zawartych w Oprogramowaniu lub Usługach, z których korzystanie jest możliwe w oparciu o postanowienia licencji open source.
4.3. Licencja nie obejmuje uprawnienia do udzielania dalszych licencji (sublicencji).
4.4. EwiCenter nie jest zobowiązane do udostępnienia kodu źródłowego Oprogramowania ani Aplikacji w żadnym czasie ani w żadnym zakresie.
4.5. Wszelkie prawa własności intelektualnej do Oprogramowania i Usług i wszelkiego innego oprogramowania oraz utworów, narzędzi, bibliotek, pluginów, udostępnionego Klientowi przez EwiCenter w związku ze świadczeniem Usług pozostają wyłączną własnością EwiCenter lub jego licencjodawców i zawarcie Umowy nie skutkuje nabyciem przez Klienta żadnych praw do żadnego elementu Oprogramowania, Usług, Strony Internetowej, kodu źródłowego ani narzędzi, funkcjonalności, bibliotek ani innych elementów udostępnionych Klientowi w ramach korzystania z Oprogramowania lub Usług.
4.6. Klient nie jest uprawniony do:
4.6.1. wypożyczania, wynajmowania, sublicencjonowania, przekazywania, używania na zasadzie dzielenia czasu użytkowania, w całości lub w części, prezentowania publicznie ani umożliwiania dostępu do Oprogramowania;
4.6.2. rozkodowywania, dekompilowania, dezasemblowania Oprogramowania, ani też czynić prób złamania, usunięcia lub ominięcia sprzętowych lub programowych kodów zabezpieczających Oprogramowanie;
4.6.3. usuwania ani zmieniania oznaczeń producenta Oprogramowania, znaków towarowych ani innych oznaczeń i informacji.
4.6.4. kopiowania ani udostępniania w żaden sposób jakiejkolwiek części danych zawartych w Oprogramowaniu.
5. ZASADY WSPÓŁPRACY
5.1. EwiCenter wykona Usługi z należytą starannością, z uwzględnieniem zawodowego charakteru prowadzonej działalności.
5.2. EwiCenter jest uprawniony do powierzania realizacji prac w ramach Umowy podwykonawcom.
5.3. Klient zobowiązuje się do przestrzegania obowiązku współdziałania z EwiCenter w każdym przypadku, gdy jest to potrzebne do wykonania Usług przez EwiCenter.
5.4. W ramach tego obowiązku Klient jest w szczególności zobowiązany do zapewnienia EwiCenter stałego dostępu (w tym zdalnego) do sprzętu i Oprogramowania oraz Aplikacji oraz wykonywania poleceń personelu EwiCenter w celu realizacji Usług.
6. USŁUGI
6.1. EwiCenter zobowiązuje się do wykonania Usług opisanych poniżej w zakresie, w jakim Usługi te są objęte Umową.
6.2. W ramach Usług EwiCenter świadczy usługi wsparcia technicznego przez cały okres trwania Usługi począwszy od momentu instalacji Oprogramowania lub Aplikacji.
6.3. EwiCenter zapewnia Klientowi dostęp do aktualizacji Oprogramowania i Aplikacji poprzez zapewnienie lub przekazanie dostępu do zaktualizowanej wersji Oprogramowania lub udostępnienie nowej wersji Aplikacji.
6.4. W celu uniknięcia wątpliwości, EwiCenter opracowuje i udostępnia aktualizacje Aplikacji według własnego uznania, zarówno pod względem zakresu, jak i harmonogramu prac.
6.5. Aktualizacje będą każdorazowo w wersji standardowej.
6.6. O ile nie uzgodniono inaczej, EwiCenter zapewnia wsparcie techniczne dotyczące Oprogramowania i Aplikacji (Serwis) wyłącznie w Godzinach Roboczych na zasadach określonych w OWU i w zakresie dołożenia należytej staranności.
6.7. EwiCenter gwarantuje ciągłość działania Oprogramowania na poziomie uzależnionym od rodzaju zawartej Umowy i zamówionych Usług.
6.8. EwiCenter realizuje konserwację Oprogramowania i Aplikacji, obejmującą poprawki, aktualizacje i ulepszenia, w szczególności w celu zwiększenia wydajności i/lub bezpieczeństwa Oprogramowania i Aplikacji. Jeśli jest to możliwe, konserwacja będzie przeprowadzana w czasie, gdy wykorzystanie Oprogramowania i Aplikacji jest przeciętnie niskie.
6.9. EwiCenter może od czasu do czasu zmieniać funkcje w swoim Oprogramowaniu i Aplikacji.
6.10. EwiCenter świadczy usługi serwisowe zgodnie z poniższymi postanowieniami, chyba że Umowa stanowi inaczej.
6.11. Klient jest zobowiązany zgłosić EwiCenter wystąpienie Incydentu, telefonicznie w Godzinach Roboczych lub mailowo na adres wskazany na Stronie Internetowej, bądź za pośrednictwem udostępnionego przez EwiCenter narzędzia do zgłaszania Incydentów, jeśli zostało udostępnione.
6.12. Zgłoszenie Incydentu powinno zawierać adres e-mail do kontaktu Klienta, temat zgłoszenia (rodzaj Incydentu) oraz możliwie szczegółowy opis Incydentu, w szczególności czas wystąpienia Incydentu, czynności poprzedzające wystąpienie Incydentu, skutki Incydentu oraz czynności podjęte przez Klienta po wystąpieniu Incydentu. Zgłoszenie w miarę możliwości powinno zawierać zrzuty z ekranu (printscreeny) bądź zdjęcia dokumentujące Incydent. Opis Incydentu w miarę możliwości powinien umożliwiać jego odtworzenie przez EwiCenter.
6.13. Incydenty, o ile dotyczą funkcjonowania Oprogramowania lub Aplikacji w zakresie, w jakim EwiCenter ponosi odpowiedzialność, kwalifikowane są przez EwiCenter do dalszej obsługi w oparciu o przekazane przez Klienta dane i informacje posiadane przez EwiCenter, według następujących poziomów priorytetu:
Lp. Poziom Opis Czas Reakcji
1 Incydent krytyczny Całkowita utrata funkcjonalności i możliwości korzystania z Oprogramowania lub Aplikacji. Bezzwłocznie, nie później niż 2 Dni Robocze
2 Incydent poważny Incydent powodujący poważne problemy dla Klienta w korzystaniu z Oprogramowania lub Aplikacji. Przykładowo, gdy Oprogramowanie lub Aplikacja działa bardzo wolno lub nie działają kluczowe funkcje Oprogramowania lub Aplikacji, jak np. wczytywanie danych, rozliczanie ewidencji, wydruk zestawień. Bezzwłocznie, nie później niż 3 Dni Robocze
3 Incydent przeciętny Incydent mający wpływ tylko na niektóre, niekrytyczne funkcje Oprogramowania lub Aplikacji. Przykładowo, gdy wybrane elementy funkcjonalne Oprogramowania lub Aplikacji nie działają prawidłowo lub bardzo wolno, jak np. obliczanie odcinków tras zagranicznych, obliczanie zwykłych składników wynagrodzeń. Bezzwłocznie, nie później niż 5 Dni Roboczych
4 Incydent drobny Wszystkie pozostałe Incydenty. Na przykład: drobne błędy, które nie mają znaczącego wpływu na użyteczność Oprogramowania lub Aplikacji. 10 Dni Roboczych
6.14. EwiCenter dołoży starań, aby czas reakcji na Incydent nie był dłuższy niż wskazany w ustępie poprzedzającym lub uzgodniony w Umowie. EwiCenter nie gwarantuje, że Incydent zostanie usunięty.
6.15. EwiCenter nie wykonuje kopii zapasowych danych zawartych w Oprogramowaniu, ponieważ nie ma do nich dostępu. Klient jest odpowiedzialny za samodzielne wykonywanie kopii zapasowych danych zawartych w Oprogramowaniu.
6.16. W ramach Usług EwiCenter świadczy Konsultacje, tzn. bieżące konsultacje dotyczące korzystania z Oprogramowania i Aplikacji w zakresie limitu godzin nie większym, niż określony Umową. Konsultacje mogą być udzielane telefonicznie w Godzinach Roboczych (numer telefonu EwiCenter: +48507032697) lub za pośrednictwem poczty elektronicznej serwis@ewisystem.pl . W przypadku, gdy Klient nie wykorzysta całego limitu godzin, o którym mowa powyżej, w danym okresie rozliczeniowym, niewykorzystane godziny nie mogą zostać wykorzystane w kolejnym okresie rozliczeniowym.
7. WYNAGRODZENIE
7.1. Korzystanie z Usług jest możliwe za wynagrodzeniem określonym w Umowie, aktualizowanym wraz z aktualizacją cennika Usług, dostępnego na Stronie Internetowej.
7.2. Ceny w cenniku wskazanym na Stronie Internetowej podane są w złotych polskich i nie zawierają podatku VAT obowiązującego w dacie wystawienia przez EwiCenter faktury.
7.3. Wynagrodzenie za dostęp do Oprogramowania jest płatne zgodnie z Umową z góry:
7.3.1. za określony okres lub
7.3.2. w miesięcznych okresach rozliczeniowych, w terminie do 7. dnia danego miesiąca na podstawie faktury VAT wystawionej i dostarczonej do 2. dnia miesiąca, którego dotyczy.
7.4. W przypadku przekroczenia deklarowanego i opłaconego pakietu aktywnych kierowców lub zamówienie dodatkowych Usług, naliczane jest dodatkowe wynagrodzenie zgodnie z cennikiem Usług dostępnym na Stronie Internetowej. Wynagrodzenie takie jest płatne z dołu, po zweryfikowaniu zakresu wykonanych Usług, w terminie określonym w pkt. 7.3.2.
7.5. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną.
7.6. Cennik może ulegać okresowej aktualizacji, o której EwiCenter poinformuje Klienta z wyprzedzeniem nie krótszym niż 1 miesiąc. W przypadku braku akceptacji zmian w cenniku, Klient uprawniony jest do wypowiedzenia Umowy z zachowaniem minimum 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia, nie dłuższym niż do końca obowiązywania dotychczasowego cennika Usług.
7.7. Wynagrodzenie powiększane jest o podatek VAT.
7.8. Jeżeli Klient nie jest osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą zawierającą Umowę z EwiCenter w zakresie niezwiązanym z wykonywanym zawodem, dokonanie potrącenia wierzytelności EwiCenter z wierzytelnościami Klienta wymaga udzielonej w formie przynajmniej dokumentowej pod rygorem nieważności zgody EwiCenter.
7.9. Za dzień płatności uznaje się dzień uznania na rachunku EwiCenter.
7.10. Wynagrodzenie obejmuje wynagrodzenie EwiCenter za udzielenie licencji na wszystkich objętych OWU polach eksploatacji, na zasadach określonych OWU.
8. OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
8.1. Odpowiedzialność EwiCenter z tytułu rękojmi i niezgodności Oprogramowania i Usług z Umową jest wyłączona.
8.2. Łączna odpowiedzialność EwiCenter wobec Klienta na jakiejkolwiek podstawie z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania jakichkolwiek zobowiązań wynikających z Umowy wynosi wartość jednomiesięcznego wynagrodzenia EwiCenter, które zostało faktycznie zapłacone w miesiącu kalendarzowym poprzedzającym wystąpienie szkody.
8.3. Odpowiedzialność EwiCenter nie obejmuje utraconych korzyści i jest ograniczona wyłącznie do bezpośrednich skutków działań, za które wyłączną winę ponosi EwiCenter.
8.4. Klient akceptuje fakt, że Oprogramowanie może zawierać pewną błędy, usterki, pominięcia lub nieprawidłowości, a EwiCenter nie zachęca do polegania na danych i funkcjach zawartych w Oprogramowaniu i zaleca ich weryfikowanie. Klient bierze na siebie całe ryzyko i odpowiedzialność związane z użytkowaniem Oprogramowania. Dane zawarte w Oprogramowaniu mogą zostać zmienione bez uprzedzenia. EwiCenter nie gwarantuje zgodności Oprogramowania z potrzebami lub oczekiwaniami Klienta, użytkowania Oprogramowania bez zakłóceń, ani też, że nieprawidłowości będą lub mogą być usunięte, o ile z Umowy wprost nie wynika inaczej. Klient przed nabyciem Oprogramowania miał możliwość zapoznania się z jego działaniem, funkcjami, ograniczeniami i przydatnością do swojej działalności.
8.5. Dla wygody Klienta Oprogramowanie obejmuje liczne technologie programistyczne, które są dostarczone na zasadzie „TAKI JAKI JEST” (ang. „AS IS”), bez żadnych gwarancji jakiejkolwiek natury. EwiCenter nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu jakichkolwiek faktycznych lub domniemanych defektów tych technologii lub ich zastosowania. Wszelka taka odpowiedzialność jest WYŁĄCZONA. Oprogramowanie dostarczane jest na zasadzie „TAKIE JAKIE JEST”, bez żadnych gwarancji, wyrażonych ani domniemanych, innych niż wprost określonych Umową, włącznie z – ale nie ograniczając się do – domniemanych gwarancji przydatności do celów Klienta.
8.6. O każdym przypadku możliwości poniesienia szkody bądź jej powstania Klient zobowiązany jest niezwłocznie poinformować EwiCenter w formie przynajmniej dokumentowej i umożliwić podjęcie działań zmierzających do uniknięcia lub ograniczenia rozmiarów szkody.
8.7. Ograniczenia odpowiedzialności, o których mowa powyżej, nie dotyczą szkód na osobie w sytuacji, w której Klient jest osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą zawierającą z EwiCenter Umowę w zakresie niezwiązanym z wykonywanym zawodem.
8.8. W przypadku stwierdzenia prawomocnym wyrokiem sądu zasadności jakichkolwiek roszczeń osób trzecich związanych z naruszeniem przez Klienta praw własności intelektualnych osoby trzeciej w związku z korzystaniem z Oprogramowania lub Usług w ramach uprawnień przewidzianych w Umowie, Klient może dochodzić z tego tytułu od EwiCenter odszkodowania, o ile: powiadomił EwiCenter o tych roszczeniach (w formie pisemnej pod rygorem nieważności) niezwłocznie po otrzymaniu przez Klienta informacji na ich temat, umożliwił EwiCenter aktywny udział we wszystkich postępowaniach związanych z tymi roszczeniami, nie uznał tych roszczeń bez zgody EwiCenter (wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności) oraz skorzystał w odniesieniu do tych roszczeń ze wszystkich zwykłych środków odwoławczych przewidzianych w odpowiednich przepisach. Postanowienie ust. 8.2. stosuje się.
8.9. Żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności za ograniczenie lub brak możliwości wykonania Umowy na skutek przyczyny zewnętrznej, która pozostaje poza jej uzasadnioną kontrolą i która powoduje, że strona dotknięta tą przyczyną nie jest w stanie wypełnić danego zobowiązania (siła wyższa).
8.10. Siłę wyższą stanowią okoliczności i zdarzenia poza kontrolą i możliwością racjonalnego zapobiegnięcia przez Strony, w szczególności: zamieszki, ataki sieciowe, awarie Internetu, strajk, klęski żywiołowe dotykające Stronę.
8.11. W przypadku wystąpienia siły wyższej, Strona powinna w miarę możliwości poinformować o tym drugą Stronę, a obowiązki Stron w ulegają w takim wypadku zawieszeniu do czasu ustania zjawisk noszących cechy siły wyższej. W przypadku, w którym zawieszenie trwa przynajmniej trzy miesiące, EwiCenter uprawnione jest do wypowiedzenia Umowy w trybie natychmiastowym.
9. POUFNOŚĆ
9.1. Klient przyjmuje do wiadomości, że Oprogramowanie udostępniane i Usługi świadczone przez EwiCenter mają charakter poufny poza częścią udostępnianą publicznie i że zawierają one tajemnice handlowe EwiCenter.
9.2. Strony zapewniają przestrzeganie tajemnicy w odniesieniu do wszystkich Informacji Poufnych otrzymanych od drugiej Strony. Strona otrzymująca Informacje Poufne może je wykorzystać wyłącznie do celów, dla których zostały przekazane, w związku z wykonaniem Umowy.
9.3. Informacja jest w każdym przypadku uważana za poufną, jeśli została określona jako taka przez którąkolwiek ze Stron.
9.4. Obowiązek zachowania poufności nie dotyczy Informacji Poufnych:
9.4.1. których ujawnienie jest wymagane przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa;
9.4.2. których ujawnienie następuje na oparte na prawie żądanie podmiotu uprawnionego do kontroli, pod warunkiem poinformowania tego podmiotu o poufnym charakterze Informacji Poufnych;
9.4.3. które są powszechnie znane lub zostały podane do publicznej informacji przez Stronę uprawnioną lub za jej zgodą;
9.4.4. które Strona uzyskała lub uzyska od osoby trzeciej, o ile osoba ta Informacje Poufne mogła ujawnić bez naruszenia prawa lub wiążących ją zobowiązań kontraktowych;
9.4.5. w których posiadanie Strona weszła zgodnie z prawem przed uzyskaniem ich w związku z wykonaniem Umowy.
9.5. W przypadku obowiązku ujawnienia Informacji Poufnych wynikającego ze zobowiązania sądu lub właściwego organu administracji, bądź obowiązujących przepisów prawa, Strona ujawniająca Informacje Poufne zobowiązana jest powiadomić o ujawnieniu Informacji Poufnych Stronę uprawnioną oraz poinformować odbiorcę Informacji Poufnych o ich poufnym charakterze.
9.6. W przypadku konieczności udostępnienia Informacji Poufnych członkom organów, doradcom, pracownikom i współpracownikom Strony w celu lub w związku z zawarciem i/lub wykonaniem lub rozwiązaniem Umowy, Strona ujawniająca Informacje Poufne zobowiązana jest przekazać Informacje Poufne wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji prawnie uzasadnionych celów związanych z zawarciem, wykonaniem lub rozwiązaniem Umowy i zobowiązać osobę uzyskującą Informacje Poufne do zachowania ich w poufności na zasadach niemniejszych, niż wynikające z Umowy, chyba że obowiązek zachowania poufności przez takie osoby wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
10. DANE
10.1. W związku z zawarciem Umowy, EwiCenter może przetwarzać dane osobowe Klienta, osób reprezentujących Klienta, osób wskazanych przez Klienta w celu zawarcia i wykonania Umowy Licencji, w zależności od tego, które dane zostały przekazane przez Klienta.
10.2. Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej: „RODO”, EwiCenter informuje, że przetwarza dane osobowe, które zostały mu udostępnione przez Klienta w związku z zawartą Umową. Informacje związane z przetwarzaniem danych osobowych stanowią Załącznik nr 2.
10.3. Klient zobowiązany jest do wypełnienia, w imieniu EwiCenter jako administratora danych w rozumieniu RODO, obowiązku informacyjnego wobec osób fizycznych, których dane osobowe udostępnione zostały EwiCenter przez Klienta w związku z zawarciem lub realizacją Umowy. Obowiązek ten, powinien zostać spełniony poprzez przekazanie tym osobom Informacji związanej z przetwarzaniem danych osobowych zawartej w Załączniku nr 2.
10.4. Dane osobowe Użytkowników, które zostały wprowadzone do Oprogramowania lub Aplikacji, przetwarzane są przez Klienta jako administratora danych osobowych. Klient oświadcza, że przetwarza dane osobowe za pośrednictwem Oprogramowania lub Aplikacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z RODO. Klient powierza te dane osobowe do przetwarzania EwiCenter na zasadzie określonej w art. 28 RODO na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych. W tym zakresie EwiCenter działa wyłącznie na zlecenie Klienta w celu wykonania zawartej z nim Umowy.
10.5. Treść zawartej pomiędzy Klientem a EwiCenter umowy powierzenia przetwarzania danych stanowi Załącznik nr 3. Umowa zostanie zawarta pomiędzy Stronami w formie pisemnej.
10.6. Niezależnie od innych postanowień, Klient zachowuje własność danych (takich jak informacje i wszelkie inne dane związane z korzystaniem z Oprogramowania i Aplikacji, wprowadzonych przez Klienta (w tym wszystkich Użytkowników) do Aplikacji, w szczególności prawa własności intelektualnej, w zakresie, w jakim przysługują one Klientowi.
10.7. Klient zachowuje także wszelkie prawa do materiałów wytworzonych przy użyciu narzędzi dostępnych w ramach Oprogramowania i Aplikacji.
10.8. Zakazuje się wprowadzania przez Klienta do Aplikacji treści o charakterze bezprawnym, w szczególności treści naruszających prawa autorskie, prawa pokrewne, dobra osobiste osób trzecich lub godzących w dobre obyczaje, np. wulgarnych lub obscenicznych.
11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
11.1. Klient wyraża zgodę na podawanie przez EwiCenter informacji o współpracy z Klientem dla celów dokumentacyjnych, referencyjnych i informacyjnych. Informacje o współpracy mogą zawierać wskazanie imienia i nazwiska oraz firmy bądź nazwy Klienta, w tym z powołaniem się na logo (znak towarowy) Klienta oraz rodzaj Usługi.
11.2. Informacje, o których mowa w ustępie poprzedzającym mogą być zawarte w szczególności w materiałach informacyjnych, prospektach i ofertach EwiCenter, a także na jego stronach internetowych i profilach w mediach społecznościowych, w tym w sąsiedztwie innych znaków towarowych, logo i informacji o innych Klientach.
11.3. Informowanie o współpracy nie może prowadzić do naruszenia poufności Informacji Poufnych ani wprowadzać w błąd co do rodzaju i zakresu świadczonych Usług.
11.4. EwiCenter może przenieść wszelkie prawa i obowiązki wynikające z Umowy na podmiot dający rękojmię prawidłowego realizowania Umowy, na co Klient wyraża wszelkie zgody wymagane w tym zakresie przez przepisy prawa.
11.5. W granicach najszerzej dopuszczonych przez prawo, żadne zaniechanie ani odstąpienie ze strony EwiCenter w dochodzeniu jego praw wynikających z Umowy, o ile nie zostało stwierdzone na piśmie pod rygorem nieważności, nie może być uznane za zrzeczenie się tych lub przyszłych roszczeń.
11.6. OWU podlegają prawu polskiemu.
11.7. W granicach wyznaczonych przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, nieważność któregokolwiek z postanowień OWU lub Załączników, pozostaje bez wpływu na ważność pozostałych postanowień Umowy. W przypadku uznania niektórych postanowień Umowy za nieważne, Strony będą dążyć do zastąpienia nieważnych postanowień postanowieniami wywołującymi taki sam skutek biznesowy.
11.8. W przypadku wynikającego z Umowy sporu z Klientem, który nie jest osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą zawierającą Umowę w zakresie niezwiązanym z wykonywanym zawodem, w braku możliwości jego polubownego rozwiązania, sądem właściwym dla jego rozstrzygnięcia będzie sąd powszechny właściwy miejscowo dla EwiCenter.
11.9. OWU ma zastosowanie do czynności Stron podjętych przed zawarciem Umowy.
11.10. EwiCenter zastrzega sobie prawo zmiany OWU. OWU może zostać zmieniony z ważnych przyczyn, do których należy:
11.10.1. konieczność zaktualizowania danych teleadresowych, w tym nazw lub odnośników zamieszczonych w OWU;
11.10.2. potrzebę dostosowania OWU do zmieniających się przepisów prawa dotyczących kwestii uregulowanych OWU;
11.10.3. zmiana zasad lub zakresu świadczonych Usług bądź metody ich rozliczania, w tym ustalania wynagrodzenia;
11.10.4. potrzebę usunięcia ewentualnych błędów lub niejasności, gdyby pojawiły się w OWU;
11.10.5. konieczność modyfikacji OWU w celu uniknięcia nadużyć lub naruszeń OWU.
11.11. EwiCenter poinformuje Klienta o zmianie OWU z odpowiednim, nie krótszym niż 14-dniowe, wyprzedzeniem.
11.12. Zmienione OWU wiążą Klienta, który przed datą wskazaną w powiadomieniu o zmianie jako data wejścia zmienionych OWU w życie, nie wypowie Umowy z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia. W okresie wypowiedzenia obowiązuje OWU w kształcie sprzed zmiany.
11.13. W każdym przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia Umowy bez względu na przyczynę, wiążące dla Stron pozostają postanowienia punktów: 5, 8 i 9 OWU.
Załącznik nr 1
OPIS OPROGRAMOWANIA, APLIKACJI I USŁUG
Poniższy opis ma charakter ogólny, poglądowy, wskazujący kontekst i ograniczenia wynikające z ustaleń ofertowych (pakiet FREE, pakiet PRO). W celu potwierdzenia przydatności Oprogramowania do własnych oczekiwań należy samodzielnie zweryfikować konkretne potrzeby z EwiCenter oraz w bezpłatnej wersji testowej udostępnianej na 14 dni bez ograniczeń funkcjonalnych.
1. Oprogramowanie Ewisystem
a. Funkcjonalności bezpłatne dostępne w pakiecie FREE
• wczytywanie danych z kart kierowców i tachografów;
• podgląd i analiza naruszeń i wydruk raportów dotyczących ITD;
• modyfikacja aktywności kierowców zapisanych w bazie danych;
• wydruk zestawień czasu pracy, przebiegu km i wykresów aktywności;
• wydruk archiwalnych zestawień ewidencji czasu pracy i składników wynagrodzeń bez możliwości ich ponownego przeliczenia;
• dodawanie i dezaktywacja kierowców w systemie;
• dodawanie umów dla kierowców aktywnych w systemie;
• dodawanie nowych firm i aktywacja danych do płatnego pakietu PRO
b. Funkcjonalności w ramach płatnego pakietu PRO
• wszystkie funkcjonalności pakietu bezpłatnego FREE;
• wyliczanie bez ograniczeń ewidencji czasu pracy, składników wynagrodzeń za dowolny okres;
• obliczanie odcinków tras zagranicznych, Pakietu Mobilności;
• obliczanie krajowych podróży służbowych;
• obliczanie zagranicznych odcinków podróży;
• wydruk zestawień i dokumentów na podstawie wczytanych danych;
• integracje API z systemami zewnętrznymi;
• formaty eksportu do programów płacowych;
• importy danych z systemów zewnętrznych.
2. Aplikacja mobilna
Aplikacja dedykowana na urządzenie mobilne kierowcy (smartfon z systemem Android lub iOS) wyświetlająca komunikaty, powiadomienia oraz dokumenty udostępniane przez Użytkownika w ramach funkcjonalności Oprogramowania.
3. Usługi
1. Wsparcie techniczne realizowane przez zespół serwisantów w Dni Robocze w Godzinach Pracy obejmujące techniczną diagnostykę zgłaszanych incydentów dotyczących Oprogramowania i Aplikacji.
2. Płatne usługi konsultacyjne realizowane przez dedykowanych specjalistów w zakresie merytorycznych zagadnień związanych z czasem pracy i wynagrodzeniami kierowców w transporcie drogowym.
3. Udostępnianie aktualizacji i poprawek do Oprogramowania poprzez powiadomienia wewnątrz Oprogramowania oraz na Stronie Internetowej.
Załącznik nr 2
INFORMACJE ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH
Informacje związane z przetwarzaniem danych osobowych przez Ewicenter sp. z o.o.
Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej: „RODO”, informujemy, że przetwarzamy Pana / Pani dane osobowe, które zostały nam udostępnione przez Klienta w związku z zawartą Umową.
Administrator danych osobowych
Administratorem Pana / Pani danych osobowych jest Ewicenter spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu pod adresem: ul. Kobierzycka 10, 52-325 Wrocław, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000971302, NIP: 8992847820, REGON: 380801352, kapitał zakładowy: 5.100,00 zł.
Zakres przetwarzanych danych
Przetwarzamy Pana / Pani dane osobowe gromadzone w związku z zawarciem i wykonaniem w/w umowy. Pośród tych danych mogą znajdować się, w szczególności, następujące informacje: imię i nazwisko, adres e-mail służbowy, numer telefonu służbowy, stanowisko, NIP, firma, adres stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej.
Cele i podstawy przetwarzania
Dane przetwarzane są w następujących celach i w oparciu o następujące podstawy prawne:
• zawarcie i wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
• uwzględnianie faktur wystawianych w związku z umową w dokumentacji księgowej oraz realizacja pozostałych obowiązków rachunkowych i księgowych nakładanych przez przepisy prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
• ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń związanych z umową, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Odbiorcy danych
W przetwarzaniu Pana / Pani danych osobowych mogą brać udział następujące podmioty:
1) biuro rachunkowe – w zakresie prowadzenia księgowości, która związana jest z przetwarzaniem danych osobowych zawartych w dokumentach księgowych,
2) obsługa IT – w zakresie świadczenia obsługi informatycznej, która może wiązać się z dostępem do danych osobowych przetwarzanych w ramach zasobów informatycznych,
3) dostawcy systemów informatycznych, w tym poczty e-mail – w zakresie przechowywania danych osobowych na serwerach,
4) podwykonawcy i dostawcy – w zakresie świadczenia usług, które wiążą się z dostępem do danych osobowych.
Wszystkie powyższe podmioty biorą udział w procesie przetwarzania danych osobowych na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych. Wszystkie te podmioty zapewniają odpowiedni poziom ochrony danych osobowych.
Pana / Pani dane osobowe mogą być przekazywane do urzędów skarbowych w ramach wypełniania obowiązków związanych z rozliczeniami publiczno-prawnymi. Pana / Pani dane osobowe mogą być również przekazywane innym organom lub instytucjom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, jeżeli będzie to konieczne do wypełniania obowiązków nałożonych przepisami prawa lub dochodzenia swoich praw.
W sytuacji, w której konieczne byłoby skorzystanie przez nas z profesjonalnej pomocy prawnej, Pana / Pani dane osobowe mogą być przekazywane do kancelarii prawnych świadczących na naszą rzecz pomoc prawną w zakresie, w jakim jest to konieczne do dochodzenia naszych praw lub obrony przed roszczeniami.
Przekazywanie danych do państw trzecich
Jeśli w związku z korzystaniem z systemów informatycznych, w tym usług hostingu i chmurowych oraz współpracą z podwykonawcami i dostawcami, dojdzie do przekazywania danych do państw trzecich, w tym do USA, w związku z ich przechowywaniem na serwerach zlokalizowanych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym oraz realizacją współpracy, podmioty otrzymujące dane zapewnią odpowiedni poziom ochrony danych osobowych poprzez stosowane mechanizmy zgodności, takie jak programy certyfikujące lub standardowe klauzule umowne.
Okres przechowywania danych
Pana / Pani dane osobowe będą przechowywane do końca okresu przedawnienia roszczeń z umowy. Ponadto, Pana / Pani dane będą przechowywane przez taki okres, w którym przepisy prawa nakazują nam przechowywać te dane w ramach dokumentacji księgowej.
Uprawnienia związane z przetwarzaniem
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Panu / Pani następujące uprawnienia:
• prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
• prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
• prawo do usunięcia danych (jeżeli Pana / Pani zdaniem nie ma podstaw, abyśmy przetwarzali Pana / Pani dane, może Pan / Pani żądać, abyśmy je usunęli),
• prawo do ograniczenia przetwarzania danych (może Pan / Pani żądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie danych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Panem / Panią działań, jeżeli Pana / Pani zdaniem mamy nieprawidłowe dane lub przetwarzamy je bezpodstawnie),
• prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (ma Pan / Pani prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu; powinien Pan / Pani wskazać nam Pana / Pani szczególną sytuację, która Pana / Pani zdaniem uzasadnia zaprzestanie przez nas przetwarzania objętego sprzeciwem; przestaniemy przetwarzać Pana / Pani dane w tych celach, chyba że wykażemy, że podstawy przetwarzania przez nas danych są nadrzędne wobec Pana / Pani praw lub też, że Pana / Pani dane są nam niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń),
• prawo do przenoszenia danych (ma Pan / Pani prawo otrzymać od nas w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe, które Pan / Pani nam dostarczył na podstawie umowy lub Pana / Pani zgody; może nam Pan / Pani zlecić przesłanie tych danych bezpośrednio innemu podmiotowi),
• prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (jeżeli stwierdzi Pan / Pani, że przetwarzamy dane niezgodnie z prawem, może Pan / Pani złożyć w tej sprawie skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego).
W celu wykonania swoich praw prosimy skierować swoje żądanie pod adres e-mail: biuro@ewicenter.pl lub na wskazany powyżej adres siedziby Administratora. Proszę pamiętać, że przed realizacją Pana / Pani uprawnień będziemy musieli odpowiednio Pana / Panią zidentyfikować.
Informacja o wymogu / dobrowolności podania danych
Podanie przez Pana / Panią danych jest warunkiem zawarcia umowy.
Przetwarzanie danych za pośrednictwem Strony Internetowej
W związku z tym, że umowa udzielenia licencji na użytkowanie Oprogramowania jest zawierana za pośrednictwem Strony Internetowej Pana/Pani dane mogą być przetwarzane również w związku z korzystaniem z tej Strony. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce prywatności Strony Internetowej dostępnej pod linkiem: https://ewisystem.pl/polityka-prywatnosci/
Załącznik nr 3.1.
UMOWA POWIERZENIA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
zawarta pomiędzy:
Klientem, zwanym/ą dalej „Klientem” lub „Administratorem danych”,
a
Ewicenter spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu pod adresem: ul. Kobierzycka 10, 52-325 Wrocław, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000971302, NIP: 8992847820, REGON: 380801352, kapitał zakładowy: 5.100,00 zł, zwaną dalej „EwiCenter” lub „Podmiotem przetwarzającym”,
poprzez wypełnienie przez Administratora danych formularza udostępnionego w systemie informatycznym Podmiotu przetwarzającego.
Zważywszy, że EwiCenter będzie świadczyć na rzecz Klienta Usługi na podstawie Umowy, a w związku z tym EwiCenter będzie przetwarzać dane osobowe gromadzone przez Klienta w związku z korzystaniem z Oprogramowania, została zawarta niniejsza umowa o następującej treści:
§ 1. Oświadczenia Stron
1. Administrator danych powierza EwiCenter do przetwarzania następujące dane osobowe:
a) kategorie osób, których dane dotyczą:
– kierowcy, pracownicy, osoby zatrudnione na podstawie umów cywilnoprawnych, których dane Administrator danych wprowadził do oprogramowania,
b) rodzaj danych osobowych:
– imię, nazwisko, numer i data ważności dokumentu tożsamości, data urodzenia, dane z tachografów i kart kierowców (m.in. lokalizacja GPS), nr PESEL, obywatelstwo, numer i data ważności pozwolenia na pracę, adres zamieszkania, nr prawa jazdy, e-mail służbowy, telefon służbowy.
2. EwiCenter oświadcza, że dysponuje środkami umożliwiającymi prawidłowe przetwarzanie danych osobowych powierzonych przez Administratora danych, w zakresie i celu określonym niniejszą umową.
3. EwiCenter zobowiązuje się, że nie będzie modyfikował, usuwał ani wykorzystywał powierzonych mu do przetwarzania danych osobowych w jakikolwiek inny sposób niż na potrzeby świadczenia usług na rzecz Administratora danych. Ponadto, EwiCenter zobowiązuje się do zachowania pełnej poufności w zakresie powierzonych mu do przetwarzania danych.
4. EwiCenter oświadcza również, że osobom zatrudnionym przy przetwarzaniu powierzonych danych osobowych nadane zostały upoważnienia do przetwarzania danych osobowych oraz że osoby te zostały zapoznane z przepisami o ochronie danych osobowych oraz z odpowiedzialnością za ich nieprzestrzeganie, zobowiązały się do ich przestrzegania oraz do bezterminowego zachowania w tajemnicy przetwarzanych danych osobowych i sposobów ich zabezpieczenia.
§ 2. Cel, zakres, miejsce przetwarzania powierzonych danych osobowych
1. Administrator danych powierza EwiCenter przetwarzanie danych osobowych, o których mowa w § 1 ust. 1 umowy wyłącznie w celu świadczenia Usług.
2. EwiCenter zobowiązuje się do przetwarzania powierzonych danych osobowych wyłącznie w celach związanych ze świadczeniem Usług i wyłącznie w zakresie, jaki jest niezbędny do realizacji tych celów.
3. Na wniosek Administratora danych lub osoby, której dane dotyczą EwiCenter wskaże miejsca, w których przetwarza powierzone dane.
§ 3. Zasady przetwarzania danych osobowych
1. Strony zobowiązują się wykonywać zobowiązania wynikające z niniejszej umowy z najwyższą starannością zawodową w celu zabezpieczenia prawnego, organizacyjnego i technicznego interesów stron w zakresie przetwarzania powierzonych danych osobowych.
2. EwiCenter zobowiązuje się zastosować środki techniczne i organizacyjne mające na celu należyte, odpowiednie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, zabezpieczenie powierzonych do przetwarzania danych osobowych, w szczególności zabezpieczyć je przed udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów prawa, oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
3. EwiCenter oświadcza, że zastosowane do przetwarzania powierzonych danych systemy informatyczne spełniają wymogi aktualnie obowiązujących przepisów prawa.
4. Podmiot przetwarzający, biorąc pod uwagę charakter przetwarzania, w miarę możliwości pomaga Administratorowi danych poprzez odpowiednie środki techniczne i organizacyjne wywiązać się z obowiązku odpowiadania na żądania osoby, której dane dotyczą, w zakresie wykonywania jej praw.
5. EwiCenter jest zobowiązany zawiadomić Administratora danych o każdym podejrzeniu naruszenia lub stwierdzeniu naruszenia ochrony danych osobowych — nie później niż w terminie 36 (słownie: trzydziestu sześciu) godzin od chwili powzięcia informacji o podejrzeniu naruszenia lub stwierdzeniu naruszenia ochrony danych osobowych. W zawiadomieniu EwiCenter jest zobowiązany wskazać okoliczności zdarzenia, prawdopodobne przyczyny oraz środki, jakie zostały zastosowane w związku ze zdarzeniem, w celu zminimalizowania negatywnych skutków — wraz z niezbędną dokumentacją. EwiCenter jest zobowiązany zapewnić Administratorowi danych możliwość uczestniczenia w wyjaśnianiu okoliczności zdarzenia. EwiCenter jest zobowiązany udzielić wszystkich informacji oraz wyjaśnień, jak również podjąć wszelkie działania, które umożliwią Administratorowi danych osobowych wywiązanie się z obowiązku notyfikacyjnego wobec Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
6. EwiCenter, uwzględniając charakter przetwarzania oraz dostępne mu informacje, pomaga Administratorowi danych wywiązać się z obowiązków określonych w art. 32–36 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych („RODO”).
7. EwiCenter po zakończeniu świadczenia Usług związanych z przetwarzaniem zależnie od decyzji Administratora danych usuwa lub zwraca mu wszelkie dane osobowe oraz usuwa wszelkie ich istniejące kopie, chyba że szczególne przepisy prawa nakazują przechowywanie danych osobowych.
8. EwiCenter udostępnia Administratorowi danych wszelkie informacje niezbędne do wykazania spełnienia obowiązków określonych w niniejszej umowie oraz umożliwia Administratorowi danych lub audytorowi upoważnionemu przez Administratora danych przeprowadzanie audytów, w tym inspekcji.
9. Administrator danych kontroluje sposób przetwarzania powierzonych danych po uprzednim poinformowaniu EwiCenter o planowanej kontroli. Administrator danych lub wyznaczone przez niego osoby są uprawnione do wstępu do pomieszczeń, w których przetwarzane są dane oraz do wglądu do dokumentacji związanej z przetwarzaniem danych. Administrator danych uprawniony jest do żądania od EwiCenter udzielenia informacji dotyczących przebiegu przetwarzania danych oraz udostępnienia rejestrów przetwarzania (z zastrzeżeniem tajemnicy handlowej EwiCenter).
§ 4. Podpowierzenie
1. EwiCenter może powierzyć konkretne operacje przetwarzania danych osobowych w drodze pisemnej umowy podpowierzenia innym podmiotom przetwarzającym, pod warunkiem uprzedniej akceptacji podprzetwarzającego przez Administratora danych lub braku sprzeciwu. Zawierając niniejszą umowę, Klient akceptuje następujących podprzetwarzających:
a) producent oprogramowania – w zakresie świadczenia usług na podstawie gwarancji, jak również utrzymania i rozwoju oprogramowania licencjonowanego na podstawie Umowy,
b) podwykonawcy B2B – w zakresie świadczenia wsparcia technicznego i merytorycznego, zarządzania i obsługi administracyjnej, obsługi informatycznej oprogramowania licencjonowanego na podstawie Umowy.
2. EwiCenter nie będzie przekazywał danych osobowych do państw trzecich ani do organizacji międzynarodowych.
3. Powierzenie przetwarzania danych podprzetwarzającym spoza listy, o której mowa w ust. 1 powyżej, wymaga uprzedniego zgłoszenia Administratorowi danych w celu umożliwienia wyrażenia sprzeciwu. Administrator danych może z uzasadnionych przyczyn zgłosić udokumentowany sprzeciw względem powierzenia danych konkretnemu podprzetwarzającemu. W razie zgłoszenia sprzeciwu EwiCenter nie ma prawa powierzyć danych poprzetwarzającemu objętego sprzeciwem, a jeżeli sprzeciw dotyczy aktualnego podprzetwarzającego, musi niezwłocznie zakończyć podpowierzenie temu podprzetwarzającemu. Wątpliwości co do zasadności sprzeciwu i ewentualnych negatywnych konsekwencji EwiCenter zgłosi Klientowi w czasie umożliwiającym zapewnienie ciągłości przetwarzania.
4. Dokonując podpowierzenia, EwiCenter ma obowiązek zobowiązać Podprzetwarzającego do realizacji wszystkich obowiązków EwiCenter wynikających z niniejszej umowy, z wyjątkiem tych, które nie mają zastosowania ze względu na naturę konkretnego podpowierzenia.
§ 5. Odpowiedzialność Stron
1. Administrator danych ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie przepisów prawa w zakresie przetwarzania i ochrony danych osobowych, w szczególności RODO.
2. Powyższe nie wyłącza odpowiedzialności EwiCenter za przetwarzanie powierzonych danych niezgodnie z umową.
3. EwiCenter odpowiada za szkody spowodowane przetwarzaniem, jeśli nie dopełnił obowiązków, które nakłada niniejsza umowa, lub gdy działał poza zgodnymi z prawem instrukcjami Administratora danych lub wbrew tym instrukcjom.
§ 6. Postanowienia końcowe
1. W przypadku, gdy niniejsza umowa odwołuje się do przepisów prawa, oznacza to również inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, a także wszelkie nowelizacje, jakie wejdą w życie po dniu zawarcia umowy, jak również akty prawne, które zastąpią wskazane ustawy i rozporządzenia.
2. Wszelkie spory wynikłe z wykonania, niewykonania lub nienależytego wykonania niniejszej umowy rozstrzygać będzie sąd właściwy miejscowo dla siedziby EwiCenter.
3. Prawem właściwym jest prawo polskie. W kwestiach nieuregulowanych w niniejszej umowie stosuje się właściwe przepisy prawa polskiego oraz RODO.
4. Niniejsza umowa powierzenia przetwarzania danych obowiązuje przez czas świadczenia Usług przez EwiCenter na rzecz Administratora danych, które to Usługi wiążą się z przetwarzaniem danych osobowych.
Załącznik nr 3.2.
UMOWA POWIERZENIA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
zawarta pomiędzy:
Klientem, zwanym/ą dalej „Klientem” lub „Administratorem danych”,
a
Ewicenter spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu pod adresem: ul. Kobierzycka 10, 52-325 Wrocław, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000971302, NIP: 8992847820, REGON: 380801352, kapitał zakładowy: 5.100,00 zł, zwaną dalej „EwiCenter” lub „Podmiotem przetwarzającym”,
poprzez wypełnienie przez Administratora danych formularza udostępnionego w systemie informatycznym Podmiotu przetwarzającego.
Zważywszy, że EwiCenter będzie świadczyć na rzecz Klienta Usługi na podstawie Umowy, a w związku z tym EwiCenter będzie przetwarzać dane osobowe gromadzone przez Klienta w związku z korzystaniem z Oprogramowania, została zawarta niniejsza umowa o następującej treści:
§ 1. Oświadczenia Stron
5. Administrator danych powierza EwiCenter do przetwarzania następujące dane osobowe:
a) kategorie osób, których dane dotyczą:
– kierowcy, pracownicy, osoby zatrudnione na podstawie umów cywilnoprawnych, których dane Administrator danych wprowadził do oprogramowania,
b) rodzaj danych osobowych:
– imię, nazwisko, dane z tachografów i kart kierowców, [inne: np. e-mail służbowy, telefon służbowy, itp.].
6. EwiCenter oświadcza, że dysponuje środkami umożliwiającymi prawidłowe przetwarzanie danych osobowych powierzonych przez Administratora danych, w zakresie i celu określonym niniejszą umową.
7. EwiCenter zobowiązuje się, że nie będzie modyfikował, usuwał ani wykorzystywał powierzonych mu do przetwarzania danych osobowych w jakikolwiek inny sposób niż na potrzeby świadczenia usług na rzecz Administratora danych. Ponadto, EwiCenter zobowiązuje się do zachowania pełnej poufności w zakresie powierzonych mu do przetwarzania danych.
8. EwiCenter oświadcza również, że osobom zatrudnionym przy przetwarzaniu powierzonych danych osobowych nadane zostały upoważnienia do przetwarzania danych osobowych oraz że osoby te zostały zapoznane z przepisami o ochronie danych osobowych oraz z odpowiedzialnością za ich nieprzestrzeganie, zobowiązały się do ich przestrzegania oraz do bezterminowego zachowania w tajemnicy przetwarzanych danych osobowych i sposobów ich zabezpieczenia.
§ 2. Cel, zakres, miejsce przetwarzania powierzonych danych osobowych
4. Administrator danych powierza EwiCenter przetwarzanie danych osobowych, o których mowa w § 1 ust. 1 umowy wyłącznie w celu świadczenia Usług.
5. EwiCenter zobowiązuje się do przetwarzania powierzonych danych osobowych wyłącznie w celach związanych ze świadczeniem Usług i wyłącznie w zakresie, jaki jest niezbędny do realizacji tych celów.
6. Na wniosek Administratora danych lub osoby, której dane dotyczą EwiCenter wskaże miejsca, w których przetwarza powierzone dane.
§ 3. Zasady przetwarzania danych osobowych
10. Strony zobowiązują się wykonywać zobowiązania wynikające z niniejszej umowy z najwyższą starannością zawodową w celu zabezpieczenia prawnego, organizacyjnego i technicznego interesów stron w zakresie przetwarzania powierzonych danych osobowych.
11. EwiCenter zobowiązuje się zastosować środki techniczne i organizacyjne mające na celu należyte, odpowiednie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, zabezpieczenie powierzonych do przetwarzania danych osobowych, w szczególności zabezpieczyć je przed udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów prawa, oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
12. EwiCenter oświadcza, że zastosowane do przetwarzania powierzonych danych systemy informatyczne spełniają wymogi aktualnie obowiązujących przepisów prawa.
13. Podmiot przetwarzający, biorąc pod uwagę charakter przetwarzania, w miarę możliwości pomaga Administratorowi danych poprzez odpowiednie środki techniczne i organizacyjne wywiązać się z obowiązku odpowiadania na żądania osoby, której dane dotyczą, w zakresie wykonywania jej praw.
14. EwiCenter jest zobowiązany zawiadomić Administratora danych o każdym podejrzeniu naruszenia lub stwierdzeniu naruszenia ochrony danych osobowych — nie później niż w terminie 36 (słownie: trzydziestu sześciu) godzin od chwili powzięcia informacji o podejrzeniu naruszenia lub stwierdzeniu naruszenia ochrony danych osobowych. W zawiadomieniu EwiCenter jest zobowiązany wskazać okoliczności zdarzenia, prawdopodobne przyczyny oraz środki, jakie zostały zastosowane w związku ze zdarzeniem, w celu zminimalizowania negatywnych skutków — wraz z niezbędną dokumentacją. EwiCenter jest zobowiązany zapewnić Administratorowi danych możliwość uczestniczenia w wyjaśnianiu okoliczności zdarzenia. EwiCenter jest zobowiązany udzielić wszystkich informacji oraz wyjaśnień, jak również podjąć wszelkie działania, które umożliwią Administratorowi danych osobowych wywiązanie się z obowiązku notyfikacyjnego wobec Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
15. EwiCenter, uwzględniając charakter przetwarzania oraz dostępne mu informacje, pomaga Administratorowi danych wywiązać się z obowiązków określonych w art. 32–36 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych („RODO”).
16. EwiCenter po zakończeniu świadczenia Usług związanych z przetwarzaniem zależnie od decyzji Administratora danych usuwa lub zwraca mu wszelkie dane osobowe oraz usuwa wszelkie ich istniejące kopie, chyba że szczególne przepisy prawa nakazują przechowywanie danych osobowych.
17. EwiCenter udostępnia Administratorowi danych wszelkie informacje niezbędne do wykazania spełnienia obowiązków określonych w niniejszej umowie oraz umożliwia Administratorowi danych lub audytorowi upoważnionemu przez Administratora danych przeprowadzanie audytów, w tym inspekcji, i przyczynia się do nich.
18. Administrator danych kontroluje sposób przetwarzania powierzonych danych po uprzednim poinformowaniu EwiCenter o planowanej kontroli. Administrator danych lub wyznaczone przez niego osoby są uprawnione do wstępu do pomieszczeń, w których przetwarzane są dane oraz do wglądu do dokumentacji związanej z przetwarzaniem danych. Administrator danych uprawniony jest do żądania od EwiCenter udzielenia informacji dotyczących przebiegu przetwarzania danych oraz udostępnienia rejestrów przetwarzania (z zastrzeżeniem tajemnicy handlowej EwiCenter).
§ 4. Podpowierzenie
5. EwiCenter może powierzyć konkretne operacje przetwarzania danych osobowych w drodze pisemnej umowy podpowierzenia innym podmiotom przetwarzającym, pod warunkiem uprzedniej akceptacji podprzetwarzającego przez Administratora danych lub braku sprzeciwu. Zawierając niniejszą umowę, Klient akceptuje następujących podprzetwarzających:
c) producent oprogramowania – w zakresie świadczenia usług na podstawie gwarancji, jak również utrzymania i rozwoju oprogramowania licencjonowanego na podstawie Umowy,
d) podwykonawcy B2B – w zakresie świadczenia obsługi informatycznej oprogramowania licencjonowanego na podstawie Umowy.
6. EwiCenter nie będzie przekazywał danych osobowych do państw trzecich ani do organizacji międzynarodowych.
7. Powierzenie przetwarzania danych podprzetwarzającym spoza listy, o której mowa w ust. 1 powyżej, wymaga uprzedniego zgłoszenia Administratorowi danych w celu umożliwienia wyrażenia sprzeciwu. Administrator danych może z uzasadnionych przyczyn zgłosić udokumentowany sprzeciw względem powierzenia danych konkretnemu podprzetwarzającemu. W razie zgłoszenia sprzeciwu EwiCenter nie ma prawa powierzyć danych poprzetwarzającemu objętego sprzeciwem, a jeżeli sprzeciw dotyczy aktualnego podprzetwarzającego, musi niezwłocznie zakończyć podpowierzenie temu podprzetwarzającemu. Wątpliwości co do zasadności sprzeciwu i ewentualnych negatywnych konsekwencji EwiCenter zgłosi Klientowi w czasie umożliwiającym zapewnienie ciągłości przetwarzania.
8. Dokonując podpowierzenia, EwiCenter ma obowiązek zobowiązać Podprzetwarzającego do realizacji wszystkich obowiązków EwiCenter wynikających z niniejszej umowy, z wyjątkiem tych, które nie mają zastosowania ze względu na naturę konkretnego podpowierzenia.
§ 5. Odpowiedzialność Stron
4. Administrator danych ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie przepisów prawa w zakresie przetwarzania i ochrony danych osobowych, w szczególności RODO.
5. Powyższe nie wyłącza odpowiedzialności EwiCenter za przetwarzanie powierzonych danych niezgodnie z umową.
6. EwiCenter odpowiada za szkody spowodowane przetwarzaniem, jeśli nie dopełnił obowiązków, które nakłada niniejsza umowa, lub gdy działał poza zgodnymi z prawem instrukcjami Administratora danych lub wbrew tym instrukcjom.
§ 6. Postanowienia końcowe
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy powinny być dokonane w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
2. W przypadku, gdy niniejsza umowa odwołuje się do przepisów prawa, oznacza to również inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, a także wszelkie nowelizacje, jakie wejdą w życie po dniu zawarcia umowy, jak również akty prawne, które zastąpią wskazane ustawy i rozporządzenia.
3. Wszelkie spory wynikłe z wykonania, niewykonania lub nienależytego wykonania niniejszej umowy rozstrzygać będzie sąd właściwy miejscowo dla siedziby EwiCenter.
4. Prawem właściwym jest prawo polskie. W kwestiach nieuregulowanych w niniejszej umowie stosuje się właściwe przepisy prawa polskiego oraz RODO.
5. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
6. Niniejsza umowa powierzenia przetwarzania danych obowiązuje przez czas świadczenia Usług przez EwiCenter na rzecz Administratora, które to Usługi wiążą się z przetwarzaniem danych osobowych.
____________________________________
Klient
____________________________________
EwiCenter